عکسهای “ساده و خاص” از عکاسان مشهور

۳۱,شهریور ۱۳۹۱ ۴ دیـدگــاه نمایشگاه مجازی

آلین کیورتیا Alin Ciortea

نمونه هایی از خیابانهای مدرن را در عکسهایش نشان میدهد. البته با عکسهای سیاه و سفید!

 

راندی اسمیت Rodney Smith

در عکاسی سیاه و سفید حرفه ای خود کاملاً موفق عمل کرده است. عکسهایی سورئال، انتزاعی و عجیب!

 

عکسهای رویایی تونی فریسل  Toni Frissell
گرایش خیلی شدیدی به سمت سورئالیسم یا رئالیسم دارد.عکسی که مشاهده میکنید، باوجود سیاه و سفید بودن کاملاً واضح است.

دستیابی به چنین وضوح بالایی در عکاسی سیاه و سفید کاری فوق العاده دشوار است.

 

گابریل کارتی  Gabriele Caretti

برج ایفل: کنتراست و پرسپکتیو فوقالعاده. عکسی بسیار دقیق، واضح و قوی.

 

میشل کلمنت “Michele Clement”

در سال ۲۰۰۷ برنده عکسهای سیاه و سفید در رده  آثار هنری برجسته بود.

 

الیوت ارویت “Elliott Erwitt”

عکاسی ژورنالیست و تبلیغاتی که به خاطر عکسهای سیاه و سفیدش معروف شده است،

او عکسهایی طعنه آمیز و غیر متعارف دارد. او استاد عکسهای تردید برانگیز است.

 

اد روشا 

نقاش، طراح، گرافیست،نویسنده و عکاس معروف آمریکایی است. او جسارت استفاده از موضوعاتی را داشت که قبل از او توجه چندانی به آنها نمی شد .برای ساخت طرح ها و رسمهایش از مواد مختلف مثل گازوئیل و باروت هم استفاده می نمود. برای او حتی کلمات ساده هم می توانست با یک ترکیب بندی خاص موضوع مهمی برای کار و طرحهایش باشد.گاهی اوقات او ترکیبی از هنر ها ی مختلف را برای بیان موضوعی خاص بکار می برد.

اد روشا سال ۱۹۳۷ در شهر اوماها واقع در ایالت نبرسکای آمریکا به دنیا آمد. در سال ۱۹۴۱ به اکلاهما سیتی رفت و سپس در سال ۱۹۶۳ وارد انستیتو هنری چاینورد (Chouinard Art Institute ) در لس آنجلس شد.اودر سال ۱۹۶۳ اولین نمایشگاه مستقل خود را در گالری فرروس شهر لس آنجلس بر پا نمود.روشادر دهه ۱۹۷۰ همین کارها را در گالری لئو کاستلی نیو یورک و همزمان در گالری گگوژن به نمایش گذاشت.

 

انسل آدامز

در یک چنین روزی کودکی به دنیا آمد.کودکی که بعدها تاثیراتی را در عکاسی گذاشت که نمیشود نادیده گرفت یا از تاریخ حذفش کرد.

انسل آدامز هنر را از پیانو شروع کرد اما بعد به عکاسی رو آورد .

موضوع عکس‌های انسل آدامز، بیشتر طبیعت و چشم اندازهای غرب آمریکا بود. فرم بیانی در تصویر برای آدامز اهمیت بیشتری از واقعیت داشت. او نگاتیو را ماده خام عکاسی می‌دانست و به چاپ به عنوان مرحله اجرا و به ثمر رساندن اثر، اهمیت بسیاری می‌داد. این حرکت قبلا توسط استیگلیتز شروع شده بود و نگاه آدامز متأثر از آشنایی با او بود. آدامز دخل و تصرفی که به قابلیت‌های اساسی نگاتیو آسیب نزند را در عکاسی پی می‌گرفت و در همین راستا ابداعات زیاد برای تحول در چاپ و دستکاری نور و قابلیت‌های بصری داشت.

بی شک انسل آدامز لقب بزرگترین عکاس قرن بیستم را به سادگی از آن خود نکرده است.

 

گردآوری :ستاره معتضدی


دیدگاه های شما

۴ دیـدگــاه
  • سمیرا تیر ۲۸, ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۱ ب.ظ

    واقعا عالی بود سپاسگذارم

  • bahram2a خرداد ۲۵, ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۴ ب.ظ

    عالی بود

  • reza آبان ۴, ۱۳۹۱ در ۶:۵۲ ق.ظ

    فقط لذت …

  • جواد باقری آبان ۳, ۱۳۹۱ در ۴:۲۵ ب.ظ

    بخش بسیار جالبیه
    سپاس از لطفتون…..